Przybywa tras dla rowerzystów, ale...

rowery portal.jpg

33,3 – dokładnie tyle kilometrów dróg i ścieżek rowerowych istnieje obecnie w Świnoujściu. Taką informację podał niedawno świnoujski Urząd Miasta. To sporo jak na polskie warunki, ale w porównaniu do Niemiec nie już tak dobrze. Tymczasem Świnoujście ma doskonałe warunki dla turystyki rowerowej. Miasto wciąż nie potrafi jednak wykorzystać tego potencjału. Przykładem jest trasa R-10 do Międzyzdrojów, która w praktyce istnieje tylko na papierze. Przez wiele lat nikt nie jest w stanie lub nie chce rozwiązać tego problemu. Ma być jednak nieco lepiej.

W tym roku długość tras rowerowych w Świnoujściu zwiększyła się o 1,3 km. To tylko tyle i aż tyle, jak na tutejsze warunki. Jednocześnie miasto podpisało umowy na budowę kolejnych dróg dla rowerzystów: wzdłuż ul. Wielkopolskiej, Nad Świną oraz przy ul. Mostowej w Ognicy. To oznacza, że przybędzie 800 metrów tras rowerowych. Najdłuższa będzie nowa ścieżka Nad Świną. Zgodnie z projektem ma mieć 525 metrów długości i 2,5 m szerokość. Obok wybudowany zostanie nowy chodnik. Przekazanie placu budowy nastąpi jeszcze w tym tygodniu. Kolejne dwie drogi rowerowe będą krótsze. 111 m długości i 2 m szerokości będzie mieć nowa ścieżka wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Jednocześnie obok wybudowany zostanie chodnik o szerokości 2,5 m. Inwestycja ma być skończona na przełomie listopada i grudnia 2019 roku. W innej części Świnoujścia – dokładnie w Ognicy, wzdłuż ul. Mostowej zbudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy o długości 148 m i szerokości 3,5 m. Firma budowlana już przejęła plac budowy i ma zakończyć zadanie w ciągu trzech miesięcy. Rowerzyści mogą się już cieszyć z bezpiecznego dojazdu do plaży na Warszowie. Spółka LNG wybudowała tam szeroką, asfaltową ścieżkę. Zmiany będą również na ulicy Wojska Polskiego. Część ścieżki prowadzącej do granicy zostanie wykorzystana na chodnik. Obok powstanie nowa trasa rowerowa o nawierzchni bitumicznej.

Dodajmy, że według Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce istnieje ponad 12 tysięcy kilometrów ścieżek rowerowych będących pod zarządem samorządu terytorialnego. W ostatnich latach przyrost tras sięgał blisko 10 procent rocznie. Widać więc, że w Polsce jest dobry klimat dla tego rodzaju turystyki.