Opłaty za most nie będzie?

most opłaty Karsibór

Miasto bardzo poważnie bierze pod uwagę rezygnację z wprowadzenia opłat za przejazd mostem łączącym wyspy Wolin i Karsibór. Wszystko z powodu przedłużających się procedur. Właśnie po raz drugi unieważniono przetarg mający wyłonić wykonawcę systemu poboru opłat. Powodem był zbyt wysoki koszt wykonania usługi.

- Firma zaoferowała wykonanie tej usługi za około milion złotych, a to w zdecydowany sposób przewyższa kwotę, którą mamy na ten cel zagwarantowaną w budżecie miasta - mówi Robert Karelus z Urzędu Miasta Świnoujście.

W tym roku miasto zaplanowało jeszcze jeden przetarg. Jeżeli zakończy się on niepowodzeniem, wówczas jest niemal pewne, że opłat za most nie będzie. Czas gra na niekorzyść miasta. Każdy miesiąc zwłoki, to utrata części pieniędzy, które miasto może odzyskać z tytułu podatku VAT. Chodzi o około 8 milionów zł. Dla Świnoujścia to bardzo duża kwota. Miliony można jednak odzyskać tylko w jeden sposób. Zgodnie z przepisami trzeba wprowadzić opłaty za most. Rada Miasta zgodziła się już na takie rozwiązanie i ustaliła stawki. Za przejazd mostem kierowcy mieli płacić 2 zł (w obie strony). Roczne karnety na nieograniczoną ilość przejazdów wyceniono na 10 zł. Teraz okazuje się, że to wszystko może zostać wyrzucone do kosza.

- Jeżeli rozstrzygnięcie kolejnego przetargu nie będzie dla nas satysfakcjonujące, rozważamy poważnie rezygnację z wprowadzenia opłat. Wysoka kwota za montaż urządzeń i przede wszystkim kolejne miesiące potrzebne na ich uruchomienie skutkuje tym, że tak na prawdę nie będzie się to opłacać- dodaje R. Karelus.

Z braku opłat z pewnością ucieszyliby się mieszkańcy Karsiboru, którzy od początku mieli zastrzeżenia do pomysłu miasta. Nie chcieli utrudnień w przejeździe przez most i obawiali się, że odstraszy to turystów. Miasto obiecało jednak, że za odzyskany podatek wybuduje na wyspie kanalizację.

Nowy most łączący Wolin i Karsibór wybudowano w 2012 roku. Ma 407 m długości i 9,3 m szerokości, dwupasmową jezdnię oraz chodnik dla pieszych Kosztował 40 milionów zł. Pieniądze na jego budowę pochodziły wyłącznie z budżetu Świnoujścia. Zastąpił on stary Most Piastowski, który miał ponad 45 lat i był przestarzały.

Fot.Marek Czasnojć

Kommentar hinzufügen

  • Internet- und E-Mail-Adressen werden automatisch umgewandelt.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Zeilen und Absätze werden automatisch erzeugt.

Weitere Informationen über Formatierungsoptionen

Sprachen

[] neueste Kommentare

Titel Autor Datum
Holdu Pruskiego Anonim 28 Mär 2018 - 19:39
Dyalise Anonim 15 Jan 2018 - 18:36
Quappen kaufen Anonim 6 Dez 2017 - 20:25
Przysługa? Anonim 7 Nov 2017 - 09:41
Co gorsza przybędą kolejne transporty siarki Anonim 28 Okt 2017 - 09:21
Racja! Anonim 24 Okt 2017 - 20:20

[] meist gelesen

reflektor portal.jpg

Das Museum für Küstenverteidigung in Swinemünde, das sich seit mehreren Tagen in Fort Gerhard befindet, verfügt über einen leistungsstarken Flugabwehrscheinwerfer, der von einem BMW Aggregat angetrieben wird. Dies ist das einzige derartige Ausstellungsstück in ganz Polen und eines der wenigen in Europa! Es wiegt fast 10 Tonnen, stammt aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs und kam direkt vom Polarkreis nach Polen!

portal deweloperzy.jpg

Umweltschützer und Stadtarchitekten alarmieren. In etwa einem Jahrdutzend wird es an der polnischen Küste weder unberührte Strände mehr geben noch Orte, an denen man sich weit vom Alltagstress und den Touristenmassen auf dem Lande entspannen könnte. All das wegen der Entwickler, die auf Teufel kommt raus Apartmenthäuser bauen. In Swinemünde im Küstenbezirk wurden praktisch alle Grundstücke in Richtung der Wellenbrecher verkauft.

wiatrak portal.jpg

Die beliebte Windmühle sorgt für große Verwunderung unter Touristen. Bislang das weiße Symbol von Swinemünde, jetzt nicht nur völlig verändert, aber auch für Besucher unzugänglich. Es verlor auch seine Flügel. Viele Touristen sind etwas unzufrieden, denn fast jeder möchte ein Foto, mit der Windmühle im Hintergrund haben. Man sollte jedoch geduldig sein.

tunelportal.jpg

Der Tunnelbauunternehmer hat die Baustelle offiziell übernommen. Laut dem Direktor des Vertrags von Porr S.A. Piotr Flisiak werden die ersten Arbeiten am 12. November beginnen. Dies bedeutet, dass die Verantwortung für die Baustelle vom Auftragnehmer übernommen wird und die Geländearbeiten beginnen können.